czwartek, 28 lipca 2016

Rozdział XL




Rozdział XL



Te rany zdają się nie goić
Ten ból jest po prostu zbyt prawdziwy…
Tego jest tak wiele, że czas nie może wszystkiego wymazać.
Gdybyś płakał, otarłabym każdą z Twoich łez,
Gdybyś krzyczał, walczyłabym z każdym z twoich lęków…
I przez te wszystkie lata trzymałam Cię za dłoń,
bo Ty wciąż masz całą mnie…”


  
Trzy lata później...

            - Amy, chodź do mamusi! - zawołała Babette, wychodząc przed dom. Ciemnowłosa dziewczynka, zajęta właśnie nabieraniem piasku do wiaderka, wstała i podbiegła do mamy. Kobieta wzięła ją na ręce.
            - Zobacz kochanie, kogo nam tatuś przywiózł - powiedziała z radością w głosie, wskazując ręką na samochód, który właśnie zatrzymał się na podjeździe. - Ciocia z wujkiem przyjechali.
            Z auta właśnie wysiadła Julia i machając do nich, krzyknęła radośnie, wyciągając ręce;
            - Moje kochane skarby!
            Nie widziały się ponad trzy lata. Wymieniały maile, telefonowały, rozmawiały poprzez internetową kamerkę, ale to przecież nie było to samo co prawdziwe spotkanie. Od dnia w którym wyjechała z Niemiec nie miała możliwości tam wrócić nawet na chwilę, najpierw uniemożliwiała to ciąża, potem opieka nad najdroższym maleństwem, którego nie chciała męczyć tak długą podróżą samolotem. Nawet jej rodzice zmuszeni byli tu przylecieć, aby wreszcie zobaczyć wnuczkę. A dopiero teraz wreszcie odwiedziła ją najdroższa przyjaciółka i była okazja uściskać się serdecznie.
- Boże, jaka ona jest śliczna... Na żywo jeszcze piękniejsza – zapiała z zachwytu Julia nad malutką Amy i spojrzała porozumiewawczo na przyjaciółkę, po czym dodała niemal szeptem: – Ma jego oczy...
            Babette uśmiechnęła się delikatnie. Wiedziała to od pierwszego dnia, kiedy pielęgniarka podała jej maleńkie zawiniątko.
            - Pójdziesz do mnie? - Julia wyciągnęła zachęcająco ręce w kierunku dziecka. Dziewczynka zawahała się, ale odwzajemniła gest i już po chwili przytulała się do nowo poznanej cioci.
            - Witaj kochana! – radośnie krzyknął Sven – Ty jak zawsze piękna! No, no, muszę przyznać, że macierzyństwo ci służy, odmłodniałaś jeszcze.
            Babette uścisnęła przyjaciela i roześmiała się;
            - Dobra, dobra, stary bajerancie, już ja wiem swoje. Cieszę się, że nareszcie przyjechaliście.
            - No wiesz, odkąd moja żona odziedziczyła stanowisko po Martinie, zrobiła się straszną pracoholiczką.
            - Już nie przesadzaj! – zgromiła go Julia.
            - A to jest ten wasz skarb! – uśmiechnął się Sven, wskazując na małą.
            - Tak, to Amy – przedstawiła ją Babette, po czym zwróciła się do dziewczynki; – Amy, przywitaj się z wujkiem.
            Dziecko wyciągnęło w jego kierunku rączkę, którą Sven ucałował. Wszyscy roześmiali się.
            - Jaka słodka!
            - To ja zaniosę bagaże do waszego pokoju – odezwał się Martin.
            - A ja może podam coś do jedzenia? – zaproponowała Babette. – Gdzie siadamy? Tu w ogrodzie, czy w salonie?
            - Daj spokój, na razie nie jesteśmy głodni, w samolocie bardzo dobrze nas nakarmili – zatrzymała ją Julia – Może tylko napilibyśmy się kawy?
            - Oj tak, bardzo proszę – podchwycił Sven. – Pójdziesz do wujka? – zwrócił się do małej, która pokręciła przecząco główką.
            - No widzisz – spojrzała na niego wymownie Julia. – Nie chce do takiego nieznośnego wujka jak ty.
            Nagle mała wyprężyła się, pokazując paluszkiem w stronę piaskownicy.
            - Ciem tam.
            - To idź kochanie – powiedziała ciepło Julia, stawiając małą na trawie. – Sven, przypilnuj ją, ja pójdę pomóc Babette w kuchni – zwróciła się do męża.
            - Jasne – uśmiechnął się mężczyzna. W oddali, usłyszeli głos Martina.
            - Już jestem. - Właśnie przeniósł do pokoju wszystkie bagaże i zmierzał ku nim. - Zaraz pokażę wam dom!
            - Spokojnie stary, bez pośpiechu, mamy dwa tygodnie, jeszcze zdążysz się nim pochwalić – zaśmiał się Sven.
            - Wiesz, chwalił to ja się będę jak już będziemy mieli swój – odparł wesoło Martin. – Chciałem wam pokazać gdzie co jest, ale faktycznie mamy czas.
            - A do kuchni trafię? – roześmiała się Julia.
            - No jasne, kuchnia jest zaraz na prawo – pokierował ją Martin.
            Ruszyła w stronę wejścia do domu, a kiedy już była wewnątrz, rozejrzała się. Faktycznie, kuchnia była tuż po prawej stronie, gdzie Babette właśnie włączała ekspres. Kiedy zobaczyła przyjaciółkę, uśmiechnęła się promiennie. Julia podeszła do niej i przytuliła się.
            - Moja kochana, tak za tobą tęskniłam – wyznała.
            - A żebyś ty wiedziała jak ja… – Babette odwzajemniła uścisk, patrząc jej z czułością w oczy. – Nawet nie wiesz jak bardzo mi tego brakowało… Jednak pisanie, telefonowanie, a nawet rozmowy przez kamerkę, to zupełnie co innego, tak bardzo się cieszę, że jesteś… - Pogładziła przyjaciółkę po policzku. – Nie zdajesz sobie sprawy, jak było mi trudno na początku, nawet nie miałam się komu zwierzyć, żadnych znajomych, nikogo – powiedziała cicho, wpatrując się w nią ze łzami w oczach. – Zresztą o tym, o czym wtedy chciałam pogadać, mogłam tylko z tobą…
            - Moje biedactwo. Wyobrażam sobie co musiałaś czuć, a i ja nie miałam dla ciebie za wiele czasu. U was dzień, u nas noc, ja ciągle zapracowana. Wiesz, zanim się wciągnęłam trochę minęło, w końcu to poważne stanowisko, ale udało się - szczebiotała Julia.
            Babette starała się słuchać o czym mówi, ale przez to spotkanie myślami była daleko za oceanem. Nie było dnia, żeby nie zatapiała się w ciężkich jak ołów wspomnieniach, dzięki którym umiała tu trwać, a które jednocześnie ciągnęły ją gdzieś na dno rozpaczy. Pielęgnowała je głęboko w sercu, jednak starała się, żeby nie nawiedzały ją aż tak intensywnie. Gdyby mocno rozpamiętywała wszystko, zawładnęłyby nią bez reszty, a przecież nie mogła oszaleć, miała dla kogo żyć… Teraz, wraz z przyjazdem przyjaciółki znów wspomnienia wróciły jak żywe ze zdwojoną siłą. Zazwyczaj nie rozmawiały o nim, kiedy kontaktowały się od chwili jej wyjazdu, ale czasem już nie dawała rady i pytała o niego, nie chciała tak do końca wierzyć plotkarskim portalom w internecie, wiedziała, że zasłyszane od przyjaciółki informacje będą prawdziwe i rzetelne. Jednak nigdy nie oczekiwała potwierdzenia plotek ze sfery kontaktów damsko-męskich, ale dziś przełamała się. Nagle utkwiła w Julii swój przenikliwy wzrok;
            - Czy on kogoś ma? - zapytała cicho.
            - Przecież nigdy nie chciałaś wiedzieć…
            - Ale teraz chcę.
            - Ty ciągle go kochasz... - westchnęła kobieta. - To niesamowite, że nadal tak bardzo.
            Babette odwróciła wzrok, drżącą dłonią wstawiając pod wylewkę ekspresu kolejną filiżankę.
            - Nie potrafię przestać o nim myśleć, nie umiem... Miałam nadzieję, że kiedy wyjadę łatwiej zapomnę, nie będę go widziała, nie będę czytać żadnych informacji, ale to były tylko moje pobożne życzenia. Z początku faktycznie nie śledziłam niczego, nie czytałam o nim, nie szukałam wiadomości w internecie, nic… Po jakimś czasie paliła mnie tęsknota i moje małe pudełko ze wspomnieniami przestało mi wystarczać, zaczęłam sięgać po zdjęcia na różnych portalach, oczywiście tylko wtedy, gdy Martin był w pracy, potem czyściłam historię, bo nie chciałam, żeby mu było przykro… Nigdy nie przestanę go kochać, rozumiesz? Nigdy… - powiedziała łamiącym się głosem. Była bliska płaczu, a tak bardzo nie chciała się poddać łzom.
            - No co tam z tą kawą? - usłyszały głos Martina, który właśnie wszedł do domu. - Może wam pomóc?
            - Już idziemy - odpowiedziała Babette nieco zmieszana, chwytając tacę z filiżankami. Zdobyła się przy tym na wymuszony uśmiech, lecz nie zdołała ukryć oczu pełnych łez, co on niestety zauważył. Już wiedział, jaki był temat ich rozmowy.
            Bał się tej wizyty, na samą myśl o przyjeździe Julii dostawał dreszczy, chociaż bardzo ją lubił. Jednak doskonale wiedział, kto będzie głównym tematem ich rozmów. Chociaż telefonowały i mailowały do siebie, jednak to nie było to samo co prawdziwe spotkanie w cztery oczy. „Czy ona nigdy nie przestanie go kochać?”, zapytał w myślach sam siebie, przecież doskonale wiedział, że to nie on jest w posiadaniu jej serca. On przegrał o nie walkę ponad cztery lata temu…
            Wyszli do ogrodu. Martin rozstawił na stole filiżanki z kawą i paterę z ciastem. Wszyscy usiedli. Rozmawiali wesoło, dzieląc się przeżyciami i zdarzeniami z ostatnich trzech lat. Uspokoiła się nieco zagłuszając tymi najświeższymi wspomnieniami te starsze. Przyglądał jej się ukradkiem. Niby była wesoła, rozmawiała, ale w jej zachowaniu dało się wyczuć to dziwne napięcie. Pewnie chciałaby już wreszcie zostać sam na sam z Julią, aby móc spokojnie porozmawiać. I nawet wiedząc kto będzie tematem, uległ jak zawsze jej pragnieniu.
            - Chodź Sven, pokażę ci moje cacko - zwrócił się w końcu do przyjaciela Martin. Niech już ma tę rozmowę za sobą, niech dowie się wszystkiego czego chce. On doskonale znał jego wybryki, w końcu miał jeszcze w tamtym kraju swoich dobrych znajomych. Wiedział, że to, czego się dowie, nie spodoba jej się… Pijackie burdy, łóżkowe skandale, bywało, że narkotyki. Nie wiedział co sprzeda jej Julia, ale po cichu liczył na to, że wyjawi jej te najgorsze tajemnice.
            - A co ty takiego masz? - zaciekawił się Sven.
            - Swoją Hondą Goldwing chce się pochwalić - roześmiała się Babette. - Stateczny pan redaktor zamienia się wieczorem w szalonego motocyklistę.
            - A no tak, zapomniałem o twojej nowej pasji.
            - Naprawdę aż tak cię to wciągnęło? - zapytała z niedowierzaniem Julia.
            - Oj bardzo - przytaknął Martin.
            Niecierpliwie wyczekiwała, kiedy mężczyźni oddalą się na bezpieczną odległość, aby ponowić pytanie. Kiedy już to zrobiła, spojrzała na Julię, wyczekując odpowiedzi.
            - Z tego co wiem, na stałe nie ma nikogo - odparła zdawkowo przyjaciółka, a widząc pytający wzrok Babette, dodała - No wiesz, co jakiś czas brukowce donoszą o jego przygodach, niektóre są niekiedy nawet poparte zdjęciami, ale to wszystko jest raczej przelotne. Wiesz, mam nawet niekiedy wrażenie, że szuka zapomnienia w innych ramionach…
            Nie wiedziała po co znów to robi, po co pyta na nowo kalecząc się każdą o nim informacją. Była masochistką, która potrzebuje kolejnej dawki bólu, dla zaspokojenia chorego nałogu.
            - Widujesz go czasem?
            - Tak, przeważnie na jakichś imprezach, ale wtedy zawsze jest sam. Nie raz przyglądał mi się, miałam nawet wrażenie, że chce podejść, ale od tamtej rozmowy nigdy tego nie zrobił. - Julia patrzyła na nią badawczo. Tak często rozmawiały przez telefon, lecz ona nigdy nie zadawała jej takich pytań. O tamtym zdarzeniu powiedziała jej sama, bo uważała, że ma prawo wiedzieć i być może zdecydować, czy i jakie może przekazać mu informacje.
            Mijał właśnie tydzień od jej wyjazdu, mieli spotkanie z następczynią Babette w sprawie kolejnego programu i właśnie wtedy Bill zapukał do jej drzwi. Rozżalony, wzburzony wyrzucił z siebie w kilku słowach pretensje, że list jaki mu pozostawiła może sobie wsadzić w wiadome miejsce, bo jak to możliwe, że kochając tak bardzo, po prostu wyjechała zostawiając go? Wręcz żądał umożliwienia kontaktu z nią, podania adresu, telefonu, czy choćby maila, bo dziewczyna zatarła po sobie każdy możliwy ślad, blokując wszystko. Spławiła go wówczas słowami, że ona nie życzyłaby sobie tego, bo gdyby chciała zachować tę znajomość, niewątpliwie sama pozostawiłaby mu na siebie namiary, poza tym wyjechała z Martinem, więc niepokojenie jej byłoby tym bardziej niewskazane. Długo pamiętała wyraz jego oczu, ten przeszywający ból z jakim na nią spojrzał, a potem bez słowa wycofał się w stronę drzwi. Nie opowiedziała tego Babette z zegarmistrzowską dokładnością, nie wspomniała nawet o tym spojrzeniu i oczach pełnych łez, może dlatego dziewczyna uznała, że postąpiła słusznie.
            - Dlaczego tak rzadko o niego pytałaś, kiedy rozmawiałyśmy telefonicznie? - spytała ją wprost. Babette wzruszyła ramionami.
            - Nie wiem, może się bałam...? - odparła cicho.
            - W sumie ja też nie zapytałam o wiele rzeczy... - westchnęła Julia, patrząc przyjaciółce prosto w oczy. - Wyjeżdżając, przecież już wiedziałaś, że jesteś w ciąży, dlaczego mi nie powiedziałaś?
            Miała do niej o to odrobinę żalu, choć w pewnym sensie rozumiała ją. Możliwe było to, że chciała uniknąć „dobrych” rad, że nie powinna uciekać właśnie teraz, że on powinien się dowiedzieć. Tylko jak ona miała oznajmić niespełna osiemnastoletniemu chłopakowi, że zostanie ojcem? W dodatku wtedy, kiedy dopiero co wykrzyczała mu w twarz, że go nie kocha. To nie była decyzja żadnego z nich, po prostu stało się. Kiedy Bill był w trasie przyjeżdżał rzadko, a ona myślała, że ma wszystko pod kontrolą i odstawiła tabletki, aby zaserwować swojemu organizmowi odrobinę odpoczynku. Niestety, jak się potem okazało cały jej biologiczny cykl oszalał.
            Tamtego dnia zabrzmiało to dla niej jak wyrok. Miała jeszcze świeżo w pamięci chwilę rozstania. Załamana i nie umiejąca poradzić sobie z otaczającą ją rzeczywistością, nękana dodatkowo złym samopoczuciem, postanowiła wreszcie wybrać się do lekarza, który postawił diagnozę o tym, że podłoże jej okropnego samopoczucia z pewnością nie tkwi w chorobie i skierował ją dalej. Słowa; „Gratuluję, to dwunasty tydzień, jest pani w ciąży”, spadły na nią jak walące się mury podczas silnego trzęsienia ziemi, a uśmiech ginekologa wydawał jej się drwiący i szyderczy, zupełnie jakby mówił; „Jesteś nieodpowiedzialną idiotką”. Szła ulicą, płacząc. Wtedy była to dla niej tragedia. Dziecko? To niemożliwe! Dlaczego właśnie teraz? Wyrzucała sobie swoją lekkomyślność, jaką popełniła odstawiając tabletki. Potem nadeszła chwila euforii; przecież to będzie dziecko Billa, jeśli kiedykolwiek chciała mieć dziecko, to właśnie z nim, z ukochanym mężczyzną, z jedyną miłością swojego życia...
            Od tej chwili, przynajmniej raz dziennie podejmowała decyzję, czy w ogóle powinien się dowiedzieć i co by było dla niego lepsze. Nie było to łatwe, stało się jak się stało. I chociaż niekiedy bardzo tego żałowała, teraz już było za późno. Jakoś poukładała sobie życie tu, w Waszyngtonie. Być może nie była w pełni szczęśliwa, ale była spokojna i przekonana, że postąpiła słusznie.
            - Bo zatrzymywałabyś mnie, przekonując, że powinnam mu powiedzieć - odparła przyjaciółce. Sięgnęła po leżącą na stole paczkę Marlboro, jaką pozostawił Martin. Zapaliła. Nadal robiła to sporadycznie, w chwilach zdenerwowania i stresu. Teraz może nie było w niej tych uczuć, jednak ta rozmowa wyzwalała ogromne napięcie.
            Nastała chwila milczenia. Każda na swój sposób zastanawiała się teraz, jak potoczyłoby się wszystko, gdyby wiedział...
            - A nie uważasz, że to jest wobec niego bardzo nie w porządku?
            - Wiem, że to nie jest w porządku, ale jak ja miałam mu to powiedzieć, Julia...? - oparła z wyrzutem. - Myślisz, że o tym nie myślałam? Nie było dnia, abym nie rozważała tej opcji, ale wszystko było przeciw. Nie chciałam marnować mu życia, miał karierę, plany i marzenia, a ja miałabym mu to wszystko zniszczyć wiadomością o ciąży? Może by się ucieszył, może byłoby pięknie, ale na początku… Nie przeżyłabym, gdyby po jakimś czasie wykrzyczał mi w twarz, że przez moją nieodpowiedzialność coś w życiu stracił, że przez dziecko musiał z czegoś zrezygnować. Poza tym ta jego matka… Nie, tego było zdecydowanie za wiele, aby mógł się dowiedzieć.
            - A gdyby przyjechał na lotnisko i cię zatrzymał?
            - Ale nie zatrzymał…
            - Trudna sytuacja… Pomyśl jak się poczuje, kiedy dowie się kiedyś, że jest ojcem?
            - A niby jak się ma dowiedzieć? Od kogo? - zapytała Babette.
            - No nie wiem, przecież nie mówię, że teraz, ale nie wiadomo co będzie za kilka lat... - drążyła Julia, patrząc na małą, ciemnowłosą dziewczynkę, która teraz beztrosko bawiła się w piaskownicy.
            - Nie wiem, to wszystko jest takie skomplikowane...
            Zamilkły, rozważając ewentualne konsekwencje tego, co się stało.
            - Kiedyś jej powiesz? - zapytała po chwili Julia, wciąż patrząc na małą.
            - Nie wiem co będzie kiedyś, ale wątpię. Nie ma takiej potrzeby. Ma kochającego ojca, to jej wystarczy. Taką wiadomością, mogłabym ją tylko zranić i popsuć jej relacje z Martinem. On naprawdę ją kocha, traktuje ją jak własne dziecko, to dziwne, że po tym co mu zrobiłam ma w sobie tyle miłości.
            - Podziwiam go, nie wiem czy bym tak potrafiła... - westchnęła Julia.
            - Ja też... - uśmiechnęła się Babette - Najwspanialsze w tym wszystkim jest to, że naprawdę nie żądał niczego w zamian. Do łóżka poszliśmy dopiero, kiedy Amy skończyła cztery miesiące. Wiele mu zawdzięczam...
            Julia słuchała w milczeniu. Tak często uważała go za zwykłego pantoflarza, szczególnie w chwilach, kiedy pozwalał sobą pomiatać. Nie pochwalała nigdy jego uległości wobec przyjaciółki, ale teraz zrozumiała, jak wielka musiała być jego miłość.
            - O ciąży powiedziałam mu dopiero po miesiącu pobytu w Stanach... - ciągnęła Babette. - Bałam się, że nie będzie potrafił z tym żyć. Nie powiem, że nie był zaskoczony; był i to bardzo. Po chwili zastanowienia powiedział tylko: „Nie martw się kochanie, wychowamy je na dobrego człowieka...”. Wtedy właśnie postanowiłam, że choćby nie wiem co się stało, to nie zostawię go nigdy...
            - Nie miałaś przez te trzy lata chwili zwątpienia? - zapytała Julia.
            - Ciągle je mam... I zawsze wtedy, kiedy wracają wspomnienia... - odparła cicho, a w jej oczach znów pojawiły się łzy. - Martina bardzo szanuję, uważam, że jestem mu winna wierność i uczciwość, ale nie kocham go...
            - Więc nigdy mu tego nie powiesz...
            Babette pokręciła głową.
            - Nigdy... To wyznanie jest przeznaczone tylko dla jednego mężczyzny, ale on też już tego nie usłyszy... - westchnęła ciężko. Kątem oka spostrzegła jak ku nim zmierza już Martin ze Svenem. Uśmiechnęła się ciepło.
            - Muszę przyznać, że niezła maszyna - przyznał z podziwem mężczyzna. - Nie boisz się, kiedy on jedzie poszaleć na tym sprzęcie? - zapytał.
            - Jasne, że się boję, ale cóż mogę poradzić, kiedy to jego pasja?
            Martin podszedł do ukochanej, objął ją czule i cmoknął w policzek.
            - Mam kilka fajnych zdjęć ze zlotów motocyklowych, zaraz wam pokażę - ożywił się, chcąc natychmiast je przynieść, lecz Babette powstrzymała go.
            - Zaczekaj, ja przyniosę, a przy okazji nasze albumy, dajcie mi chwilkę - uśmiechnęła się, zwracając do gości, po czym ruszyła w stronę domu.


            Wizyta Julii i ta rozmowa sprawiły, że wszystkie wspomnienia wróciły jak żywe, malując się jaskrawo pod powiekami i zaciskając pętlę na jej szyi. W pośpiechu pokonała schody na piętro, ale zamiast do pokoju po albumy, swoje kroki skierowała do sypialni i otworzywszy szufladę w małej, nocnej szafce, wyjęła z niej niewielkie czerwone pudełeczko. Delikatnie przesunęła po nim opuszkami palców. Poczuła nieodpartą, nagłą potrzebę, aby znów zajrzeć do środka, nie robiła tego od dobrych kilku miesięcy, ale dzisiejszy dzień i ten swoisty powrót do przeszłości, jakby tego od niej zażądał. Ze szkatułki z biżuterią, wyjęła mały, srebrny kluczyk i otworzyła je.
            Było dla niej jak świętość, droższe od złotych kosztowności, które spoczywały w szkatułce i poza jej córką, od wszystkiego co miała. To tu ukrywała przed światem najważniejsze relikty swej przeszłości, najcenniejsze pamiątki.
            Wzrokiem przebiegła po skarbach w nim ukrytych; kilka zasuszonych kwiatów, parę bibelotów bez żadnej, materialnej wartości, niewiele zdjęć. Drżącą dłonią sięgnęła po jedno z nich, wyciągając je z wielkim namaszczeniem. Z jej spojrzenia można było teraz wyczytać ogrom uczucia jakie wciąż nosiła w sercu, zupełnie jakby całą miłość świata zebrała w nim obdarowując nią tylko tego jednego, czarnowłosego chłopca ze zdjęcia. Delikatnie przesunęła dłonią po błyszczącej powierzchni, po czym czule obrysowała owal twarzy młodego mężczyzny, uśmiechającego się z fotografii.
            Powietrze zadrgało. Pod opuszkami palców poczuła nasycone tęsknotą i bezmiarem uczucia jego drobinki. W tej magicznej chwili, wróciło wspomnienie dotyku jego miękkiej skóry, pokrytej srebrzystymi kropelkami potu, po miłosnym uniesieniu, kiedy opadał na jej rozgrzane ogniem namiętności ciało, ciepła warg, jakie oddawał w każdym pocałunku… Patrzył na nią w tak wyjątkowy sposób, a głębia jego brązowego spojrzenia wydawała się wówczas zmysłowym oceanem dawanej rozkoszy.
            Przymknęła oczy wizualizując pod powiekami jego piękną twarz, tak wyraźnie, jakby widziała go żywego kilka minut temu. Z trudem powstrzymała szloch, jaki teraz chciał wyrwać się z jej piersi.
            Uchyliła powieki i z rozrzewnieniem popatrzyła przed siebie, a po chwili wyszła na balkon, skąd rozpościerał się piękny widok na zatokę Chesapeake. Niewielki wiatr sprawił, że gładka powierzchnia wody, zamieniła się w taflę łamliwego szkła. Kolor nieba znów przywołał bolesne, lecz piękne wspomnienia. Miało ono dzisiaj niemal taki sam lazur, jak niebo Prowansji tamtych, pamiętnych dni, najcudowniejszych i jedynych w jej życiu.
            Pamiętała każdą, piękną chwilę, każdy dotyk i pieszczotę. Powróciły wspomnienia, niezapomnianego wieczoru w Marsylii, kiedy drogę do sypialni, oświetlił dla niej, jak dla zbłąkanego wędrowca, pomarańczowym światłem świec; potem ich fizyczna miłość stała się teatrem zmysłów, gdzie główną rolę grał dotyk. Przed oczami stanęła jej jego piękna, radosna twarz, kiedy powiedziała mu wreszcie długo skrywane, najcudowniejsze słowa; magiczne „kocham cię”, klucz do szczęścia dwojga zakochanych w sobie... Już nigdy nie zobaczy takiej euforii szczęścia i tylu kwiatów, rozsypanych rankiem na jej łóżku. To jeden z nich, spoczywał teraz zasuszony na dnie czerwonej szkatułki, pełnej skarbów wspomnień.
            Letni wiatr rozwiał jej wciąż długie włosy, a po policzkach dziewczyny popłynęły ciepłe łzy. Nie potrafiła już ich powstrzymać.
            - Tak bardzo za tobą tęsknię... - wyszeptała, znów spoglądając na zdjęcie - I  nie zapomnę... Nigdy.
            Przymknęła oczy, aby ponownie wrócić pamięcią do tamtych chwil, które chociaż łamały jej serce, były czymś cudownym, niesamowitym, czymś najpiękniejszym, co mogło spotkać ją w życiu.
            Oddalona o tysiące kilometrów, wciąż była cała jego, choć ciałem tu, serce zostawiła daleko za oceanem. Może już nigdy go nie odzyska, a może kiedyś po nie wróci...? Tego wiedzieć nie mogła, lecz jednego była teraz pewna. Z sercem, czy bez serca, nigdy nie przestanie go kochać, a on, nigdy nie umrze w jej pamięci.
            Jej miłość, jej nieśmiertelny...






„Zwykłeś mnie urzekać
swym niesamowitym blaskiem,
ale teraz jestem związana przez życie, które pozostawiłeś.
Twoja twarz nawiedza niegdyś moje najprzyjemniejsze sny…”
Evanescence – „My Immortal



KONIEC





Słowo od autorki.
            Pomysł na to opowiadanie zrodził się ponad dziesięć lat temu i można powiedzieć, że najpierw w mojej głowie powstała scena z przedostatniej części, czyli scena na lotnisku. W tej scenie nie zmieniłam niczego, mieli się rozstać na zawsze, właśnie takie miało być zakończenie, bez zamiaru kontynuacji, nie miało powstać o nich już ani jedno słowo.
            Jednak po namowach grupy moich ówczesnych czytelniczek zgodziłam się dopisać ciąg dalszy, dać szansę moim bohaterom, jeśli tylko będą umieli ją wykorzystać, na schwytanie szczęścia. I tak oto dopisały się dalsze losy Babette i Billa.
            Zapraszając na sequel, którego części zaczną ukazywać się niebawem, pragnę jednocześnie wystosować gorącą prośbę… jeśli dobrnęliście do końca, a jeśli czytacie te słowa mniemam, że tak, zostawcie po sobie ślad w postaci choćby krótkiego komentarza, nie chodzi mi o pisanie epopei, po prostu wystarczy w kilku słowach wyrazić swoje odczucia.
            Dziękuję, że byliście ze mną i nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was niebawem na… powrót do wspomnień.





24 komentarze:

  1. Nie wierzę... Płaczę pisząc komentarz,nie spodziewałam się tego wszystkiego. Mimo wszystko Bill powinien się dowiedzieć, że to jego dziecko. Pomimo, że nie bylam od samego początku pokochałam Twój blog. Nawet nie wiesz jak bardzo.Z tego wszystkiego nawet nie wiem co pisać. Życzę Ci dużo weny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi, że nie było Cię od początku, najważniejsze, że nadrobiłaś i w ogóle jesteś, bardzo się cieszę. I nie płacz, to jeszcze nie koniec.
      Dziękuję za wszystkie komentarze i obecność <3

      Usuń
  2. Ta ostatnia scena nigdy nie przestanie wyciskać ze mnie łez... czytałam to zakończenie juz kilka razy, a zawsze płaczę jak dziecko... Tak mi tutaj zawsze szkoda tych straconych dla nich lat. Co prawda nie wiadomo czy on by dał radę. Był taki młody. Czy dziecko by go nie przerosło... ale tego nie wiemy i się już nie dowiemy. Co będzie dalej to wiesz tylko Ty i kilka innych osób włącznie ze mną, ale będę milczeć jak grób.
    Ostatnie słowa zawsze mnie tak strasznie uderzają i... chyba jutro przeczytam to jeszcze raz. Chociaż to takie smutne to mogłabym to przeżywać jeszcze tysiące razy i zawsze będą towarzyszyły temu emocje.
    Jest mi bardzo smutno, że to już koniec. No i mam nadzieje, ze rtr pojawi się jak najszybciej się da. Chce w końcu porządnego Billa :)
    Btw... zauważyłam, że trochę tutaj pozmienialas... ale wyszło oczywiście na plus :)
    Dziękuję Ci kochana, że mogłam to opowiadanie odkryć na nowo. Kocham Cię za nie. <3
    Buziaki. I do zobaczenia pod RTR. :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, trudno powiedzieć, co by było gdyby, ale ja widziałam to właśnie tak, że nie byłoby happy endu, gdyby jednak została. Chłopcu często trudno jest udźwignąć ojcostwo, tu jeszcze doszła kariera. W każdym razie gdyby nie takie zakończenie tego sezonu, z pewnością nie byłoby dalszego ciągu.
      Dziękuję za komentarze, że byłaś kiedyś i, że jesteś teraz, to niesamowite. I z góry dziękuję, że będziesz <3

      Usuń
  3. Wystarczyło mi "trzy lata później", żeby się rozkleić, serio! (:
    Strasznie się cieszę, że dałam szansę temu opowiadaniu i mogłam przejść przez historię B&B. Dzisiaj wycisnęłaś ze mnie hektolitry łez i sprawiłaś, że jeszcze bardziej czekam na kontynuację! (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że wzbudziłam jakieś emocje, to balsam dla duszy autora, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi, aby dostarczyć doznań.
      Dziękuję, że zdecydowałaś się wyrazić opinię i bardzo serdecznie dziękuję, że byłaś. Mam nadzieję, że pójdziesz ze mną dalej <3

      Usuń
  4. Potok łez :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie płacz, będzie dalszy ciąg, już nie taki smutny.
      Dziękuję <3

      Usuń
  5. Cudownie że będzie kontynuacja. Po prostu uwielbiam Cię za to opowiadanie. Nie podoba mi się że Babette uważa Martina za ojca.! Mam nadzieję że Bill pozna prawdę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło... Jak ich losy potoczą się dalej, dowiesz się niebawem. Cieszę się, że jesteś i chyba byłaś od początku, choć w milczeniu. Dziękuję za komentarz <3

      Usuń
  6. - Rycze - Boże, nie wierzę że to już koniec i całe szczęście będzie następna cześć bo nie wierzę że ta historia się tak skończyła :) Piękne opowiadanie. Mam nadzieję że Bill dowie się o dziecku u będą żyli Długo i szczęśliwie " :) Weny życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego, że ta część się tak skończyła, dopisałam dalsze losy, bo omal nie zostałam kiedyś za to zlinczowana, dziękuję za komentarz i zapraszam na ciąg dalszy <3

      Usuń
  7. Wszyscy tutaj płaczą, a ja to dopiero będę beczeć później... Jestem nieczuła? :D
    Abstrahując od mojej emocjonalnej oziębłości, a wracając do tekstu...
    Muszę powiedzieć, że to ich spotkanie ma moc, pokazuje ten ogrom uczuć i błąd, jaki popełniła Babette. Ich miłość... Powinna żyć, oddychać, trwać, jednak wątpię, aby Bill był w stanie docenić ją, gdyby jej raz nie stracił. Zasłużył na to cierpienie za to jak ją traktował, ale nie zasłużył na to, aby ten ból trwał tak długo.
    To było... Piękne, (mimo cichego szeptu <3), porażające, elektryzujące. Nie jaram się hetero opowiadaniami, ale to jedyne ma szczególne miejsce w moim sercu, wraz z resztą tych spod Twoich palców. Kocham Twój styl, jego płynność, niekiedy humor, piękne metafory, przenośnie, słowa.
    Buziakuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś czuła inaczej i wiem, że kiedyś zaczęłaś od tyłu, to znaczy od RTR, i wiem też, że to właśnie kontynuacja bardziej chwyciła Cie za serce. Fabuła miała na tym zatrzymać się, ale chyba dobrze, że nie sprawiłam im tragicznego losu po wieczność, bo nie mogłabyś zakochać się w tym starszym Billu.
      Dziękuję, że byłaś ze mną kiedyś i, że jesteś teraz, służysz pomocą i radą, dziękuję za wszystko <3

      Usuń
  8. My Immortal to piękna opowieść o wielkiej, ale jakże trudnej miłości dwojga ludzi.Gdybym nie wiedziała, że istnieje kontynuacja tego opowiadania, to pewnie długo płakałabym po przeczytaniu zakończenia... Bo jak to tak? Babette i Bill rozstali się na zawsze? Dlaczego nie walczyli z przeciwnościami, nie dali sobie szansy, poddali się? Cieszę się, że Twoje ówczesne czytelniczki nakłoniły Cię do stworzenia sequelu, bo nie mogłabym się pogodzić z takim końcem tej opowieści. W moim odczuciu historia tej miłości zasługuje na szczęśliwe zakończenie.
    Choć siła uczucia przewijała się przez całe opowiadanie, to w zakończeniu uderzyła mnie szczególnie mocno, może dlatego, że ta miłość została okupiona bólem wyrzeczeń...
    Cieszę się również dlatego, że mogłam wraz z Twoimi bohaterami przeżywać wzloty i upadki. I chociaż czasem postawa Billa niemiłosiernie mnie wkurzała, a jego wybory wołały o pomstę do nieba, to i tak kibicowałam mu całym sercem.
    Nie mogę też w tym miejscu przejść obojętnie obok Twojego stylu pisania. Uwielbiam zwłaszcza Twoje piękne porównania. Sprawiałaś, że my, czytelnicy płynęliśmy przez tekst i chcieliśmy więcej.
    Dziękuję za wyrażony tutaj potok emocji i czekam na kolejne opowiadania. :)
    Buziaki! :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może niepotrzebnie powiedziałam o kontynuacji, może byłyby inne emocje..? Jednak to naprawdę dla mnie radość, kiedy mówisz, że przy czytaniu końca i być może całości, były jakieś emocje, to bardzo ważne.
      Mój styl pisania wciąż pozostawia wiele do życzenia, chciałabym lepiej, czasem wznioślej, bardziej obrazowo, aby czytelnik mógł zamknąć oczy i widzieć wszystko oczyma wyobraźni, może jeszcze się dopracuję, dawno nie pisałam, teraz tworzę na nowo.
      Bardzo, z całego serca dziękuję, że jesteś i mam nadzieję, że pozostaniesz z moimi bohaterami do końca, i nie tylko z tymi <3

      Usuń
  9. By nie przeżywać braku typowego happy endu będę z optymizmem wyczekiwać dalszych twoich dzieł- bo tak trzeba twoje opowiadanie nazwać. Dziekuje za niesamowite emocje towarzyszące czytaniu tej nieprzeciętnej historii i życzę powodzenia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie zaczerwieniłam się, czytając Twoją opinię. Jakie tam dzieło... To tylko opowieść o nieśmiertelnej miłości.
      Bardzo serdecznie dziękuję, że zechciałaś się w to zagłębić, jak tez i za komentarz. Zapraszam na ciąg dalszy, wkrótce <3

      Usuń
  10. Super się czyta..

    OdpowiedzUsuń
  11. Po pierwsze:
    „Cóż powiedzieć? – wszystko co mogłabym powiedzieć, będzie blade w stosunku do tego, co czuje w tej chwili moje serce.” Naprawdę nawet nie wiem od czego zacząć... Tysiące myśli w mojej głowie... Moją duszą zawładnęły takie emocje, że nie potrafię tego wyjaśnić żadnymi słowami. MI jest wyjątkowe, momentami zmusza czytelnika do refleksji. Nieprawdopodobne, a zarazem jakże prawdziwe. Zaskakuje, ale i głęboko porusza wyobraźnię.
    Przedstawiasz niezwykle ciekawie kreacje głównych bohaterów (Babette i Billa). Ta miłosna historia ma ogromną siłę pozwalającą uwierzyć w prawdziwą miłość bohaterów. Niezwykle ukazujesz bogactwo uczuć zakochanych. Opowiadanie niesamowicie urzekło mnie już od pierwszych linijek. Chciałam powoli „delektować” się każdym odcinkiem, tak starannie przemyślanym i zarazem tak doskonale, spójnie napisanym, ale po prostu nie mogłam bo z każdym kolejnym akapitem całkowicie zatracałam się w treści MI.
    Masz olbrzymią zdolność indywidualnego i twórczego wykorzystania poszczególnych elementów języka – Twoje opowiadanie jest przez to takie wyjątkowe. Każdym kolejnym epizodem odsłaniasz nowe pytania i rodzące się wątpliwości. Bardzo autentyczne, wnikliwe, momentami wręcz „zabawne”. Pozwalasz niezwykle uwrażliwić wyobraźnię wzbudzając silne wzruszenie, emocje i głęboką refleksję. Doskonale zachwycasz, ale muszę też przyznać, że umiesz chwilami zaniepokoić czytelnika.
    W naszym życiu wciąż obowiązują te same prawa psychologiczne opisane przez ciebie w MI. Ludzkimi poczynaniami w dalszym ciągu kierują i rządzą – miłość, zazdrość, gniew, żądza zemsty, a Ty w wyśmienity sposób piszesz o tych namiętnościach i uczuciach, które towarzyszą nieustannie bohaterom opowiadania. W fantastyczny sposób ujawniasz indywidualizm, niepowtarzalność, oryginalność postaw i nieszablonowość myślenia bohaterów. Przemawiasz do czytelników na różne sposoby: pięknym krajobrazem, opisem gestów, zachowań, sytuacji, a nawet uśmiechem zadowolonych ludzi. Dostrzegam również jak dla zwiększenia atrakcyjności tekstu posługujesz się metaforą, porównaniami, niekiedy humorem językowym oraz innymi elementami języka wytwarzając w wyjątkowy sposób erotyczne napięcie i klimat erotycznego pożądania. Brawo! To w moich oczach wielki atut MI. Znakomicie oddajesz całą atmosferę. Twoje barwne, znakomite, fantastyczne opisy w MI ukazały prawdziwą miłość, a także uchwyciły złożoną istotę natury ludzkiej.
    Ani przez chwilę nie czułam przy czytaniu zmęczenia, znużenia, banalności, monotonii, nudy czy rutyny. Jak przy innych Twoich opowiadaniach znów widzę, jak ważne są dla Ciebie szczegóły i doskonale to ukazujesz w swoich wspaniałych opisach. Zaobserwowałam również niezwykłą jasność, a bez wątpienia nic tak nie odstrasza czytelników jak niezrozumiałość tekstu. Twoja językowa indywidualność przejawia się przede wszystkim w doborze słów. Dzięki wprowadzaniu wyrazów ekspresywnych, emocjonalnie neutralnych, dosadnych i wyszukanych uzyskałaś wspaniałą oryginalność i niepowtarzalność. Dobierając słowa znakomicie prezentujesz czytelnikowi sprawność w posługiwaniu się językiem. Używając bogatego słownictwa, omówień unikasz tym samym niezręcznych powtórzeń oraz subtelnie cieniujesz „ładunek emocjonalny” przenoszony przez poszczególne wyrazy. Twoje bogactwo słownika jest refleksem olbrzymiego bogactwa myśli. Twoje opisy uczuć bohaterów są pełne magii, czym tak niezwykle wzbogacają opowieść. Bardzo mi się to podoba. Nie mogę nie wspomnieć o Twoich rewelacyjnych, subtelnych, zmysłowych i takich niezwykłych opisach fizycznej bliskości bohaterów MI. Uwagę zwraca również brak wulgarności nawet przy ostrzejszych scenach łóżkowych. Naprawdę bardzo zgrabnie i subtelnie odzwierciedlasz niepowtarzalną sytuację. Twoje lekkie pióro jest wyrazem olbrzymiego talentu pisarskiego. W swoich opowiadaniach wykazujesz niezwykłe zdolności pisarskie – władasz językiem sprawnie i z wdziękiem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Po drugie:
    Twój dobry tekst pisany to nie tylko wypowiedź bez błędów językowych, wewnętrznie spójna oraz idealnie skomponowana pod względem układu treści, lecz taka opowieść, przez którą niezwykle przyciągasz uwagę czytelnika. Wykazujesz ogromną wrażliwość językową, a w swoich opisach odsłaniasz w pełni własną indywidualność. Bogactwo i oryginalność stylu widać u Ciebie w rodzaju i kompozycji zdań, w sposobie ich łączenia, w ekspresywnym wykorzystaniu długości wypowiedzeń. Ukazując tak przejrzystą konstrukcję zdań, czytelniej wyrażasz ukryty w nich sens. Zestawienie zdań i wypowiedzeń o zróżnicowanej długości zawsze daje ciekawy, zapobiegający znużeniu kontrast. Twoje słowa są przepięknym opakowaniem prezentowanych w nich myśli. Odniosłam wrażenie, że nie obawiasz się pewnego rodzaju eksperymentów, które ożywiają opowieść i nadają niepowtarzalny klimat indywidualnego, Twojego autorskiego stylu. Twój przemyślany szyk zdania ułatwia czytelnikowi lekturę oraz daje możliwość sygnalizowania tego fragmentu zdania, który uważasz za najistotniejszy. Moją uwagę przyciągają także „zdania pytajne” znakomicie wyrażające ekspresje Twoich uczuć a nawet oddziaływujące na emocje i przekonania czytelnika. Rewelacyjnie stają się one u Ciebie z jednej strony wyrazem niepokojów, obaw, ironii, a zarazem też pobudzają czytelnika do jego własnej aktywności intelektualnej (zapraszając do dialogu z autorem).
    Początkowo miłość głównych bohaterów jest poniekąd „szalona” – nie liczy się z przeszkodami, rozsądkiem, racjonalną filozofią życia. Ich miłość jest tak zmysłowa i choć wzajemna wydaje się jednak „nieszczęśliwa” prowadząc do nieuniknionej katastrofy rozstania, być może na zawsze... Doskonale opisujesz też miłość wraz z związanymi z nią pojęciami: szczęścia, powodzenia życiowego a nawet satysfakcji erotycznej.
    Gdy czytałam część 50. MI myślałam, że moje serce pęknie z bólu i z rozpaczy. Nie mogłam w to wszystko uwierzyć, a może nie chciałam, jak najbliżsi sobie ludzie doprowadzają do strasznej katastrofy tak się raniąc. Bezskutecznie chciałam powstrzymać łzy, które mimowolnie same napływały mi do oczu. Z każdym kolejnym słowem po prostu nie dowierzałam, że Babette ma w sobie tyle siły, żeby stanąć twarzą w twarz ze swoim ukochanym Billem i mówić mu takie podłe kłamstwa prosto w oczy. Najbardziej bolało mnie nie tylko to, jak mocno go raniła, ale ta okrutna świadomość, że Babette robiła to dla jego dobra – krzywdziła go, ale z miłości! Opisałaś całą tą scenę rewelacyjnie! Przy czytaniu czułam się tak, jakbym stała gdzieś obok przy Babette i Billu obserwując to ich pełne bólu rozstanie. Cały czas łudziłam się, że to nie może być prawda, że to wszystko nie może się tak po prostu skończyć. A słowa bohaterki: „Ja nie powiedziałam, że przestałam cię kochać” zrodziły tak wielką nadzieję w moich oczach, którą już po chwili Babette boleśnie zburzyła mówiąc Billowi, że tak naprawdę to nigdy go nie kochała. Czułam nieopisana rozpacz. Niezwykle podoba mi się w tej całej scenie walka Billa. Doskonale ukazałaś i opisałaś, jak w jego głowie rodziły się kolejne naturalne pytania i wątpliwości, które powodowały w Babette ciągłe brnięcie w to olbrzymie bagno kłamstwa. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie mogła mu wyjawić całej prawdy i dlatego zadawała te ciosy prosto w jego serce przepełnione z każdą chwilą coraz większą ilością ogromnego żalu, smutku i goryczy. Bill wiedział, że traci ukochaną ale wciąż walczył. Babette wiedziała, że musi być silna, że nie ma innego wyjścia, że im się nie uda i nawet ta wielka miłość nie jest w stanie pokonać tych olbrzymich przeciwności losu, a ich znajomość prawdopodobnie nie przetrwa próby czasu. Zrezygnowana, zrozpaczona, bezradna postanowiła ratować jego i siebie, ale czy naprawdę nie było innego sposobu?

    OdpowiedzUsuń
  13. Po trzecie:
    Ta miłość Billa i Babette, w moim odczuciu, jest dla obydwojga niezwykle trudna. To uczucie popchnęło główną bohaterkę do odegrania tragicznej roli. Fantastycznie opisałaś jak z nieprawdopodobną wiarygodnością Babette przedstawiła się Billowi jako zimna, cyniczna i wyrachowana kobieta, dla której był tylko zabawką, spełnieniem ukrytych pragnień. Niewątpliwie raniąc jego raniła ogromnie też samą siebie.
    Cały opis uczuć wewnętrznych głównych bohaterów jest tak głęboko prawdziwy, realny, wiarygodny, że poczułam i odniosłam wrażenie, że tylko naprawdę dojrzała emocjonalnie osoba, która niewątpliwie posiada bogate życie uczuciowe i niezwykłą wyobraźnię może tak znakomicie przelewać swoje emocje, myśli i uczucia na „kartki papieru”.
    Próbowałam zrozumieć Babette jednak do końca nie mogłam. Rzeczywistość tej niewątpliwie wspaniałej opowieści trochę momentami przerastała mnie, ale wiem, że tak właśnie musiało się stać.
    Nie potrafię wyrazić tych wszystkich moich uczuć słowami (choćbym nie wiem jak mocno się starała).
    Bardzo Ci dziękuję, że mogłam przeczytać MI. Czytanie Twoich opowiadań stało się dla mnie cudownym „nałogiem” i z prawdziwą przyjemnością nie zamierzam się niego „pozbyć”! Wiele rzeczy na pewno pominęłam, ale z całego serca dziękuje Ci za te niezapomniane chwile! To opowiadanie urzeka mnie wszystkim i nie widzę żadnych złych stron, nie dlatego, że nie chce ich widzieć, ale dlatego, że dla mnie ich nie ma.
    Jesteś naprawdę wspaniałą, rewelacyjna i wyjątkową osobą z niepowtarzalnym talentem pisarskim i jestem przekonana, że nie tylko ja tak myślę.

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    PS. Usunęłam dokładnie cały off-top sprzed X lat, a i tak nie zmieściłam się tutaj w limicie znaków jednego komentarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widząc komentarz pod tą ostatnią częścią, dzielony aż na trzy, dosłownie oszalałam z radości. Tyle czytania tej wnikliwej i wspaniałej analizy! A przecież z założenia, miał to być jedynie ckliwy wyciskacz łez i nie spodziewałam się, że wzbudzi aż tyle emocji. I dlatego, tym bardziej jest mi niesamowicie przyjemnie. Poprawiając tę historię napisaną przed laty, stwierdziłam, ze szkoda tego trzymać jedynie na dysku komputera i postanowiłam wrzucić odświeżone na bloga, z myślą, że może jeszcze ta historia ucieszy jakieś serca. I jak widzę, chyba zrobiłam dobrze.
      Dziękuję za takie podbudowanie mnie, warto jest pisać, naprawdę warto, choćby po to, żeby potem przeczytać tyle pięknych słów. I już milknę, bo co ja mam więcej powiedzieć? Mogę tylko w nieskończoność dziękować.
      Pozdrawiam i przesyłam buziaki :*

      Usuń